dilluns, 18 de juny del 2012

Els mitjans de comunicació i l'educació

A classe ens fem aquesta pregunta: Educar en l'ús dels mitjans de comunicació o utilitzar els mitjans de comunicació per educar?

La meva resposta és: tots dos.

¿Perquè hem de fer una comparació entre educar als nostres alumnes per a que facin un bon ús dels mitjans, i aprofitin al màxim les seves capacitats vers aquests, i així puguin diferenciar la informació bona i important de la que no, amb la utilització d'aquests per aprendre d'una manera alternativa a allò tradicional dins l'aula?

Amb la pregunta que plantejo deixo clara la meva postura, crec que son dos coses diferents i que no les hem de contraposar.

En els nostres temps el volum d'informació que podem arribar a tenir al nostre abast és tan gran que hem d'aprendre a utilitzar-lo i destriar, a més de saber ser crítics amb el que ens arriba sigui a través de televisió, ràdio o Internet, ja que les visions sensacionalistes son les més comunes avui dia fins i tot als telenotícies i també segons els interessos de qui escriu, la redacció de la noticia farà que el significat sigui totalment diferent.

Aquí podeu veure un exemple del que vull dir per aclarir dubtes.

 


Per evitar tot això és necessari educar en l'ús dels mitjans de comunicació i proveir als nens d'habilitats i recursos per a que en el seu viatge vital pugin aprendre i enriquir-se de l'actualitat, d'altra banda tant important per altres competències de la Educació Primària.

Utilitzar els mitjans de comunicació a l'aula per ensenyar als nens és una forma molt clara que ajuda a aconseguir el que he comentat abans i és evident que son un mitjà molt divers i diferent per realitzar activitats a classe, de manera que els nens aprenguin a utilitzar recursos no tradicionals.
Es poden utilitzar per a qualsevol matèria com un aprenentatge significatiu i proper, sempre que es sàpiga justificar i no s'utilitzi per perdre el temps, com moltes vegades passa, que el veritable treball queda de banda  per deixar l'activitat com un passatemps.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada